Supermarketurile distrug economia Romaniei. Efectele magazinelor hypermarket asupra economiei locale: bani scosi din tara, distrugerea afacerilor de familie, saracirea producatorilor romani, sabotarea produselor romanesti, scaderea locurilor de munca etc.
Supermarket-urile şi mall-urile reprezintă pentru mulți o dovadă de civilizație, prosperitate, bunăstare. În realitate, supermarket-urile chiar aduc prosperitate și bunăstare, ÎNSĂ DOAR PATRONILOR LOR. Populația în zona căreia se deschide un nou supermarket ARE DE SUFERIT, nicidecum nu are parte de civilizație, prosperitate și bunăstare. Supermarket-urile ne atrag cu posibilitatea de a cumpăra o varietate mare de produse din același loc, cu niște prețuri mai mici decât la magazinele locale, cu igiena mai bună decât în piețe și cu angajați politicoși. Din păcate, aceste „avantaje” atârnă mult prea puțin în comparație cu efectul negativ pe care dezvoltarea supermarket-urilor (și mallurilor) îl are asupra economiei României la nivel național, și asupra economiei locale (în orașele în care se deschid noi unități). O să încep cu sfârşitul (ce înseamnă supermarket-urile pe scurt – ce implicaţii au) și apoi o să vă invit să citiți mai multe informații pe acest subiect, în diferite materiale găsite pe net, ca să vă convingeți privind impactul negativ al hypermarket-urilor, al supermarket-urilor, corporațiilor și mall-urilor asupra economiei naționale și să înţelegeţi problemele pe care supermarket-urile le aduc pe plan local în România şi orice alte ţări de pe planetă. (bonus: link către un episod educativ din desenele South Park exact pe această problemă în America – Walmart)
Supermarket-urile înseamnă pe scurt:
– mai puțini bani în economia locală și în bugetul României (pentru că supermarket-urile sunt afacerile străinilor și banii dați în supermarket IES din țară);
– mai puține locuri de muncă în economia locală (nu mai multe așa cum avem impresia);
– dependență a furnizorilor locali de supermarket (+furnizorii/producătorii locali/autohtoni acceptați de supermarket sunt forțați să accepte prețuri de mizerie pentru produsele lor – profitul gros din vânzarea către consumatorul final îl iau supermarketurile – adică străinii, nu producătorii/furnizorii români);
– salarii mici pentru angajați; distrugerea spațiilor verzi și alte afaceri imobiliare pe bază de șpagă;
– creșterea poluării (oamenii merg cu mașina la supermarket să cumpere alimente în loc să se aprovizioneze din piața de cartier, care e mai aproape);
– distrugerea economiei locale – eliminarea de pe piață a micilor magazine / micilor furnizori / micilor producători locali autohtoni români;
– supermarket-urile distrug oamenii de afaceri locali;
– supermarket-urile înseamnă monopol, șpagă, tratament preferențial din partea autorităţilor, într-o piață NEconcurențială;
– „Corporația face legislația”;
– sabotarea produselor agricole românești (și a produselor românești în general) – supermarket-urile refuză o grămadă de furnizori de fructe și legume din regiune doar pentru că produsele nu arată „perfect”. Doar produsele din agricultura ultra industrializată și chimizată arată perfect. Astfel, NOI PIERDEM fructe și legume de calitate, produse local, la prețuri mici (nu există costul transportului) doar pentru că au mici imperfecțiuni ca aspect. Din același motiv – aspectul, supermarket-urile aruncă o grămadă de fructe și legume la gunoi – cum se stafidesc un pic ardeii grași, cum sunt aruncați la gunoi. În plus, dacă ești un lanț de supermarket-uri mondial (adică un instrument în mâna celor care conduc lumea din umbră) normal că vei vinde prin supermarket-uri produsele companiilor deținute de cei care conduc lumea, și doar prin excepție produse românești (de exemplu). Ați observat că în Supermarket-urile din România marea majoritate a produselor sunt STRĂINE? Normal că sunt străine – există câteva corporaţii gigant la nivel planetar care controlează piaţa produselor ce sunt livrate consumatorilor prin supermarketuri – click pe imaginea de mai jos şi vezi câte mărci recunoşti din Supermarket – şi e vorba de produse pline de chimicale, E-uri şi otravă toxică permisă de lege…;
– jumătate din cantitatea de mâncare ce este produsă sau adusă în Europa ajunge să fie aruncată la gunoi. JUMĂTATE!!! În timp ce avem o grămadă de oameni în Europa care nu au ce să mănânce. O mare parte din această cantitate este aruncată la gunoi de supermarket-uri, care în zgârcenia lor (tot ce îi interesează este profitul) preferă să le expire marfa la raft (doar doar o mai cumpără cineva în ultima zi), în loc să dea acele produse (care riscă să expire) cantinelor sociale sau direct oamenilor săraci… Un exemplu monstruos despre delăsarea unui supermarket + disperarea de a obține bani din vânzare până în ultima clipă, combinat cu NEMERNICIA INFECTĂ A UNEI BĂNCI și cu respectarea cu sfințenie a legii imbecile și cretine de către poliția locală AICI cu video AICI.
– statul se poate trezi cu mii de șomeri peste noapte dacă un lanț de hipermarket-uri se hotărăște să plece sau dă faliment;
– supermarket-urile LIMITEAZĂ posibilitatea de a alege ce să mănânci și ce să cumperi prin stabilirea ofertei de la raft;
– supermarket-urile ne oferă MÂNCARE OTRAVĂ toxică pentru sănătate, chiar dacă este comercializată legal.
etc.
Este bine să conştientizăm că TOATE LUCRURILE DE MAI SUS SUNT SUSȚINUTE DE NOI TOȚI ATUNCI CÂND CHELTUIM BANI ÎNTR-UN SUPERMARKET!
BOICOTAȚI SUPERMARKET-URILE atât cât puteți! ALEGEȚI PIAȚA AGRO-ALIMENTARĂ MĂCAR PENTRU FRUCTE ȘI LEGUME! (vezi asta:Parteneriatele ASAT: hrana sanatoasa de la mici producatori direct la consumatori locali)
Detalii în continuare:
(dacă există antreprenori, producători, furnizori români care au avut relații contractuale cu supermarket-uri și pot confirma informațiile din acest articol sunt rugați să lase un comentariu mai jos. mulțumesc.)
INFORMAȚII DESPRE SUPERMARKET-URI:
(culese de pe net; aștept de la cititori și alte informații/articole găsite pe net pe acest subiect ca să le adăugăm aici)
Principalii beneficiari ai marilor proiecte de infrastructură din România sunt corporațiile cu sediul în Europa de Vest și patronii lor. În România, beneficiarii sunt foarte puțini, în timp ce majoritatea oamenilor, care trebuie să plătească pentru noile servicii, vor fi tot mai săraci. (…) Profiturile din aceste afaceri se vor acumula în mâinile proprietarilor şi ale acţionarilor care, desigur, nu locuiesc în România. Dar chiar și în cazul în care acţionarii ar locui în România, efectele certe ale activității marilor supermarketuri şi hipermarketuri sunt întotdeauna negative în ceea ce priveşte valoarea, diversitatea şi reziliența economiei locale. (…) „În cei 10 ani de când Walmart (cel mai mare lanț de supermarket-uri din lume) s-a mutat în Iowa, statul american a pierdut mai mult de 555 de magazine alimentare, 298 de magazine de hardware, 293 furnizori de materiale de constructii, 161 de farmacii şi 111 magazine de îmbrăcăminte pentru copii. 7.326 de companii au dat faliment.” (…) „Reducerea locurilor de muncă este un aspect intrinsec al modelului lor de afaceri.” În urma unor calcule s-a dovedit că în America la fiecare loc de muncă creat de Walmart, 1,5 locuri de muncă se pierd în altă parte. Dacă adăugăm și faptul că majoritatea locurilor de muncă la supermarketuri sunt prost plătite, singura concluzie care se desprinde din aceste constatări este că atunci când un supermarket se deschide în zona dumneavoastră, rezultatul va fi mai puţine locuri de muncă; mai puține locuri de muncă bine plătite, precum şi o scădere a cantității de bani care circulă în economia locală. Pentru o țară afectată de sărăcie cum este România, aceasta este o veste realmente proastă. (…) Furnizorii locali sunt îngroziţi de supermarketuri așa cum ar putea fi de orice mafie: supermarketurile au putere, iar dacă pierd contractul cu ele, furnizorilor le va fi foarte dificil să încheie alt contract cu altcineva. (articolul integral aici: http://gandeste.org/puncte-de-vedere/cum-ne-fac-supermarketurile-mai-saraci/24096)
Pentru a extrage mai ușor profit, hypermarketurile occidentale au obținut în România amplasări înăuntrul orașelor și nu doar în afara acestora precum la ele acasă… (sursa aici: http://gandeste.org/general/metode-prin-care-ue-extrage-boga%C8%9Bie-din-romania
……………………………………………………………………
Cu spagi uriase au fost amplasate Hipermarketuri in interiorul oraselor, distrugand micile afaceri care asigurau un trai decent familiilor patronilor. Spaga uriasa data de marile lanturi de magazine a blocat reglementarea legislativa a amplasarii hipermarketurilor si a lasat micile firma la cheremul marilor investitori. Carrefour Militari a omis sa inchirieze terenul pentru breteaua de legatura cu autostrada. Spaga pentru autorizatie a fost de 1 milion de dolari. Toate hipermarketurile tin angajatii pe salariul minim, cu cateva exceptii. Aceste afaceri nu aduc siguranta nici angajatilor, nici statului care se trezeste cu mii de someri peste noapte. Acum avem invazia MegaImage, pietele sunt capusate de samsari si intermediari cu complicitatea primariilor, iar marii infractori sunt taranii care mai vand cate un patrunjel la colt de strada.
Corporatiile urmaresc profitul in cel mai pur stil capitalist, nu ca ar fi neaparat ceva rau, dar acest lucru este facut nu prin concurenta pe piata libera ci prin tendinte de monopol, prin facilitati acordate de guvern, adica tratamente preferentiale. Vezi Dacia cu autostrada, cel mai recent dialog la nivel inalt. Codul muncii permite astazi o forma de exploatare fara teama, pentru ca legea trateaza oamenii ca pe o forta de munca inerta, nu ca pe niste oameni. Corporatiile aduc in Romania un plus salarial insa per ansamblu nu aduc societatii mai nimic. La final tragem linie si observam ca ies banii la firmele mama, nu se platesc taxe in Romania dincolo de cele iminente, pe salarii, iar societatea se trezeste fara gradinite, fara scoli, fara spitale, fara teatre etc. Individualismul exacerbat promovat de corporatii este o sursa de alienare pentru ca ne trezim doar in valtoarea castigului si uitam de valorile umanitatii. Omenia dispare. Corporatia face legislatia, ori corporatia e un jucator nu un arbitru. Cand arbitrul tine cu o echipa s-a pierdut echilibrul.
………………………………………………………
PUI VEGETARIENI si ROMÂNII CONTRAREVOLUŢIONARI: Urmare a „revoluţiei” din ’89 s-a instalat în România o conducere a străinilor ce vor, desigur, tot binele pentru poporul nostru, străini care ne duc spre noi şi noi nivele de progres, eliminând până la unul orice iniţiativă a românilor retrograzi. Magazinele MEGAIMAGE care au ca misiune se scoată de pe piaţă orice magazin băştinaş românesc, ne aduc numai ce e bun pentru sănătatea noastră: acum au introdus şi PUIUL VEGETARIAN, cu versiunea sa ROŞIE, spre a se deosebi de cel albastru, verde sau cu modele.
Magazine Mega Image la 50 m distanţă (poze din dec 2013, magazinele funcţionează şi azi – 13 martie 2014):
Doua mega image la 50 m departare
25 aug 2012: Este guma de mestecat cea mai toxică substanţă dintr-un supermarket?
……………………………………..
S-au deschis supermarketuri pe bandă rulantă în ultima perioadă. Unul dintre cei mai mari investitori în supermarketuri a ajuns acum să şi închidă unele magazine pentru că se canibalizau. Erau situate atât de aproape unul de altul, încât îşi furau unul altuia clienţii.
Comerţul axat pe produsele alimentare este dominat de 12 mari reţele internaţionale, care au afaceri cumulate de 8 miliarde de euro şi controlează 1200 de magazine. Dintre acestea, hipermarketurile au cele mai mari vânzări. Românii au cheltuit anul trecut 4 miliarde de euro în cele circa 150 de hipermarketuri din România
Comerţul tradiţional, aşa cum sunt denumite generic magazinele de la colţul blocului, rezistă cu greu în faţa ofensivei marilor comercianţi. Cota comerţului tradiţional s-a redus semnificativ în ultimii ani şi a ajuns la sub 50%. Multe dintre magazinele de cartier s-au închis pentru că nu puteau concura cu marile reţele. Aproximativ 10.000 de magazine de bloc s-au închis în ultimii cinci ani.
În mediul rural, micile alimentare sunt încă la putere, şi asta pentru că marii comercianţi nu au ajuns în aceste zone cu putere de cumpărărare mai scăzută. Unii însă au atacat şi acest segment de piaţă cu magazine mai mici, operate în sistem de franciză. – http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Supermarketuri+pe+banda+rulanta+Magazine+mai+multe+mai+mici
…………………………………………………………………..
Un nou supermarket în România, puternic pe plan international, saboteaza, practic, produsele agricole romanesti. De altfel, se poate observa cu ochiul liber ca toate marile supermaketuri comercializeaza mult prea putin produsele romanesti agricole (de ce, de pilda, se vand cartofi din Egipt sau ceapa din Grecia, cand aceste produse sunt disponibile si aici?), iar cand o fac, o fac prin impunerea unor preturi mici producatorilor autohtoni. Scandalurile despre aceste practici au fost reflectate in presa acum cativa ani. Un alt procedeu abuziv al acestor mastodonti este de a pune presiune pe micile magazine alimentare. Tactica este simpla: ori vinzi magazinul, ori falimentezi pentru ca nu rezisti concurentei. Astfel, afacerea supermarketurilor din Romania apasa greu asupra producatorilor agricoli autohtoni si asupra micilor proprietari de magazine alimentare. Invazia supermarketurilor in Romania evident ca si-a avut partea sa de importanta in distrugerea sistematica a agriculturii romanesti. articol integral aici: http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2011/08/08/am-primit-pe-mail-invazia-supermarketurilor-si-distrugerea-sistematica-a-agriculturii-romanesti-culmea-nepasarii-avem-productie-record-de-legume-dar-importam-video/
………………………………….
Incet, incet, orbiti de multimea produselor si veselia culorilor de pe ambalaje, oamenii au inceput sa cumpere din supermarket din ce in ce mai mult. Micii comercianti din Calafat au constatat ca volumul vanzarilor le scade pe zi ce trece, multi dintre ei si-au inchis afacerile si zeci de persoane au ramas fara loc de munca. Ce nu inteleg cei ce promoveaza aceste supermarketuri in orasele mici precum Calafatul, este ca aceste mari magazine distrug oamenii de afaceri locali. Alt lucru pe care nu îl inteleg promotorii marilor lanturi de magazine este ca banii incasati de comerciantii locali se intorc in marea lor majoritate in economia locala, in timp ce banii incasati de marile lanturi de magazine sunt transferati direct in contul companiei care patroneaza supermarketul, adică în afara ţării. (articol integral aici: http://www.calafatul.ro/stiri4/index.php/using-joomla/extensions/components/content-component/article-categories/135-cum-distrug-supermarketurile-promovate-de-administratia-locala-micii-comercianti-din-calafat). Articolul inițial se pare că vorbea despre Zalău, dar problema apare probabil peste tot. Vezi aici un articol cu peste 10.000 de shares: http://reportajelive.wordpress.com/2012/11/09/cum-a-distrus-un-supermarket-un-oras/
……………………………………..
Deși noi trăim în iluzia că varietatea produselor dintr-un supermarket este mare, în realitate, Supermarketurile LIMITEAZĂ posibilitatea de a alege ce să mănânci sau ce să cumperi, în funcţie de cum le ies lor mai mulţi bani. Asta când în lume există mii de soiuri de legume și fructe și mii de produse făcute pe plan local care nu au piață de desfacere – http://www.resilientcommunities.com/real-choice-and-the-soviet-supermarket-endgame/
……………………………………….
Supermarket-urile străine POT SUPORTA PIERDERI chiar și câțiva ani (pentru că sunt putred de bogate). Menținând un preț foarte mic (chiar fără profit în primii ani) VOR DISTRUGE CONCURENȚA (magazinele de cartier – economia locală), vor acapara furnizorii și producătorii locali cărora le vor impune prețuri de batjocură și astfel vor controla piața produselor.
Magazinele străine mult mai bine organizate vor distruge magazinele autohtone, lăsând în urmă milioane de şomeri. „Aceşti giganţi dau buzna şi distrug ceea ce eu am construit de zeci de ani” . Supermarketurile străine vor distruge concurenţa cu preţuri mai mici, iar “după ce vor elimina din calea lor magazinele de familie, vor controla şi vor domina comerţul şi vor dicta astfel preţurile”. “Dacă le permitem să aibă control total, atunci India se va afla captivă în mâinile companiilor multinaţionale”. – http://www.financiarul.ro/2012/09/21/tara-care-s-a-rasculat-impotriva-supermarket-urilor/
………………………………………….
Comerţul alimentar a pierdut în criză 30.000 de locuri de muncă. Cele mai multe afaceri care au tras obloanele sunt mici businessuri antreprenoriale (găsit AICI, sursă inițială AICI):
Criza financiară şi expansiunea agresivă a lanţurilor de supermarketuri şi hipermarekturi au şters în perioada 2008-2013 de pe hartă aproape 13.000 de companii din comerţul alimentar şi au dus la dispariţia a peste 30.000 de locuri de muncă, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului.
Cele mai multe afaceri care au tras obloanele sunt mici businessuri antreprenoriale care nu au rezistat scăderii consumului începând cu 2009 şi nici asaltului de magazine moderne – hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip discount, cash&carry şi proximitate – care s-au aşezat în coasta micilor comercianţi independenţi.
……………………….
Valentin Roman:
În timp ce francezii au impus tuturor hypermarket-urilor din tara ca un procent semnificativ de produse si bunuri sa fie de provenienta locala, protejandu-si, astfel, agricultorii si industriasii, in Romania bietul agricultor de la tara nu are loc pe tarabele din piete de tigani si turci. Sau, daca reuseste sa ajunga acolo, plateste de-l ustura sufletul taxe catre “cefalai”.
Asta nu ar fi totul. Daca te pune dracu, ca simplu producator de legume/fructe sau lapte sa ceri finantare, suport logistic de la stat etc, atunci te-ai pierdut de tot in itele unei birocratii a carei singura menire pare a fi tocmai distrugerea a tot ce inseamna produs romanesc.
De ce situatia asta? Pai e simplu. Revenind la ce am spus mai sus, UE inseamna cativa puternici, in timp ce aia mici sunt doar piete de desfacere si consum. Ca atare, Romania, cu unul dintre cele mai fertile soluri din Europa, cu resurse (inca) bogate si un potential agricol si economic urias, trebuia pusa la pamant astfel incat locuitorii sai sa cumpere numai rosiile italienilor, usturoiul spaniolilor si varza nemtilor.
Doar nu credeai ca Germania sau Franta iti este partener egal in toata ecuatia asta si iti va da voie sa te dezvolti astfel incat marfurile tale sa fie prezente pe pietele lor de consum precum sunt ale lor pe piata ta. Ei, haida, sa fim seriosi.
………………………………….
Iată ce spunea doctorul român Nicolae Paulescu, descoperitorul de drept al insulinei, despre eliminarea concurenţei, în cartea sa SPITALUL, CORANUL, TALMUDUL, KAHALUL ŞI FRANCMASONERIA:
“În România, aceste havre avansează bani ovreilor, pentru ca ei să poată vinde ieftin şi să distrugă astfel concurenţa. Pe urmă, după ce au acaparat meşteşugurile şi negoţul, jidanii organizează o exploatare neomenoasă şi, prin falimente frauduloase, sfârşesc prin a ruina pe creştini.
Ovreii fac la fel în agricultură, mai ales în Moldova. Ei primesc subvenţii de la Cahale, – adesea chiar din străinătate – şi cu aceste fonduri, ei pot să arendeze suprafeţe de pământ colosale, mărind foarte mult arenzile şi expulzând, de la locurile lor, pe arendaşii creştini. Pe urmă, ei asupresc pe ţărani, – care, de aici înainte, ajung la discreţia lor, – îi storc şi îi seacă, făcându-i să cadă în mizerie şi să moară de foame.
…
Cahalul este factorul corupţiei care răstoarnă statul nostru; – el este cauza acaparărilor, a trusturilor, a falimentelor care minează comerţul, industria şi agricultura în România; – el este organul care rătăceşte opinia publică prin ziarele pe care le subvenţionează; – el este agentul propagării perfide a materialismului şi a ideilor liberaliste, socialiste, anarhiste; – el este puterea ocultă a Francmasoneriei.
Cahalul este, în fine, agentul revoluţiilor, care au zguduit lumea şi care, de câtva timp, tulbură liniştea nenorocitului popor românesc. Aceasta este puterea ocultă ovreiască, împotriva căreia omenirea este dezarmată, pentru că nu o cunoaşte.”
……………………………………………..