Ridicarea greutăților îmbunătățește sănătatea sistemului nervos

Primele săptămâni de antrenamente cu haltere pot fi frustrante pentru o parte dintre persoanele care merg la sala de forță, din cauza faptului că rezultatele întârzie să apară. Cu toate acestea, eforturile nu sunt în zadar, se arată într-un studiu recent publicat în Jurnalul de Neuroștiințe. Cercetătorii de la Societatea de Neuroștiințe din Washington au descoperit că primele săptămâni dintr-un program de antrenamente ce include ridicări de haltere contribuie la întărirea tractului reticulospinal, mai degrabă decât la consolidarea sau întărirea forței musculare.

În cadrul studiilor clinice, cercetătorii au antrenat maimuțe pentru a trage un mâner cântărit, folosit pe post de ganteră, folosind un braț, greutatea ganterei fiind crescută treptat peste douăsprezece săptămâni. În fiecare zi, oamenii de știință au stimulat cortexul motor și cele două tracturi motorii, măsurând activitatea electrică rezultată în mușchii brațului.

Pe parcursul regimului de antrenament, răspunsul electric din stimularea cortexului și a tractul reticulospinal a crescut – un semn de semnalizare consolidat. După alte trei luni de antrenament de forță, stimularea tractul reticulospinal a provocat un răspuns mai mare în partea medulară conectată la brațul antrenat. Produsele din tractul reticulospinal devin mai puternice în timpul antrenamentului în greutate și ar putea fi forța motrice a creșterii puterii.

Creierul orchestrează mișcarea prin două rețele neuronale majore care coboară către măduva spinării: tractul corticospinal și tractul reticulospinal. Se crede că tractul corticospinal este calea dominantă, cu postura de control a tractul reticulospinal. Cu toate acestea, tractul corticospinal nu se schimbă în timpul antrenamentului de forță, astfel că o creștere a rezistenței poate fi obținută doar printr-o stimulare a căii subordonate.

Sursa:romedic.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *